Thuisblijvers: vraag en antwoord

Thuisblijvers: vraag en antwoord

Animatiewerk op de camping, wij zijn er allemaal groot mee geworden. Ook iedereen bij ons op kantoor heeft ervaring als animateur en weet dus wat er  komt kijken bij zo’n zomer in het buitenland. We hebben alles wat je moet weten over voorwaarden, begeleiding en het werk op een rijtje gezet. Zo heb je altijd een antwoord paraat bij vragen van je ouders, je beste vriend of je buurvrouw.


Wat ga je doen?

Wanneer je bij Team4Animation aan de slag gaat, ga je als animateur werken op een camping in Frankrijk. Je werkt in de miniclub of op het sportveld en zorgt hoogstpersoonlijk voor een onvergetelijke vakantie voor alle campinggasten. Een supergave ervaring in het buitenland waar je niet alleen werkt maar ook een compleet andere cultuur leert kennen. Volledig begeleid! 


Wat doet Team4Animation?

Wij zorgen ervoor dat je helemaal voorbereid naar de camping gaat, van training tot contracten. Je krijgt van ons een e-learning, een praktijktraining van drie dagen + terugkomdag, begeleiding tijdens de zomer en het gehele jaar door ondersteuning vanuit kantoor. Daarnaast matchen wij je met een passende camping op basis van je beschikbaarheid, niveau Frans, voorkeuren en profiel. Jij ondertekent alleen je arbeidscontract en boekt je reis. De rest regelen wij.

Thuisblijvers: vraag en antwoord Thuisblijvers: vraag en antwoord Thuisblijvers: vraag en antwoord

Wat leer je op de praktijktraining?

Op het trainingsweekend leer je alle kneepjes van het vak. Alle trainers hebben er meerdere zomers op zitten als animator dus kunnen je alles vertellen. Vooraf krijg je online modules toegestuurd: hierin staat de eerste theorie over miniclub, het organiseren van sporttoernooien en het werken in een andere cultuur. 

Welke begeleiding biedt Team4Animation tijdens de zomer? 

Tijdens de zomer zijn wij altijd te bereiken, iedereen krijgt het noodnummer wat 24/7 bereikbaar is vanaf het moment dat jij in Frankrijk aan de slag gaat. Daarnaast krijg jij bezoek van jouw regiomanager in de eerste weken van je werkperiode. Hem of haar heb je leren kennen op de praktijktraining. Tijdens dit bezoek wordt er allereerst natuurlijk gekeken naar hoe het met je gaat, daarnaast kijken we   samen naar je weekplanning en jouw activiteiten. Wanneer er problemen zijn, groot of klein, zoekt de regiomanager samen met jou naar oplossingen. Daarnaast ontvang jij een wekelijkse aansturing (met planning) vanuit Team4Animation, een app vol animatieactiviteiten en een Drive met materiaal.  

Ik heb mijn been gebroken, en nu?

Een ongeluk zit in een klein hoekje dus het kan helaas voorkomen dat er iets gebeurt waardoor je terug naar Nederland moet. Wanneer dit voorkomt staan wij voor je klaar en zorgen we dat er binnen 24 uur vervanging aanwezig is op de camping. Hiervoor heb jij dus het noodnummer! Gebeurt er voor de zomer iets waardoor jij niet meer kan werken? Ook dan staan we voor je klaar en zijn wij te bereiken op het kantoornummer. 


Aan wie mag ik dit noodnummer geven?

Het noodnummer van Team4Animation is ook te bellen voor thuisblijvers. Wanneer de hond van de neef van je buurvrouw puppy’s heeft gekregen is dat natuurlijk heel erg leuk maar geen noodgeval. Geef het noodnummer dus alleen aan de mensen die jouw werkgever in geval van nood moeten kunnen bereiken.