Youtube bijeenkomst

Je eigen regisseur zijn? Go YouTube!

In Kantoor, Reizen door Mitchel van Essen Comments

Stiekem vond ik de hele wereld van Youtube en vloggen altijd maar wat raar. Waarom zou je filmen dat je boodschappen doet bij de Appie waarna je een boterham met pindakaas eet? En nog gekker: waarom kijken er zo veel mensen naar? Bij het evenement van VEED ging er dan ook letterlijk een wereld voor me open: de wereld van Youtube! 

Insight VEED

Zie het zo voor je: een hal in de Amsterdamse Westergasfabriek vol met hippe mensen (néé géén hipsters meer, dat is zó 2015) en grote beeldschermen. Mensen strak in pak, mensen over de top gekleed, bekende mensen en onbekende mensen: Liz en ik zaten er middenin. Het evenement VEED wordt sinds vorig jaar georganiseerd en is zoals gezegd gefocust op Youtube. De middag dat wij er waren (Insight VEED) stond in het teken van marketeers. Dus hoe maak jij je merk nou groot en bekend?

Kelvin van de Cinemates

Misschien ken je ze wel? De Cinemates! Kelvin, één van de twee, gaf een lezing met een aantal tips. Ken je ze niet? Misschien nu wel:

Het eerste en belangrijkste wat Cinemate Kelvin zei, was dat je eigenlijk alleen maar moet experimenteren. Durf dingen te doen, doe gek, doe normaal, kijk wat aanslaat en ga hiermee door! Bijna niks is te gek en maak er iets leuks van. Jij bent je eigen regisseur en bepaalt wat er gebeurd. Blijf daarbij wel jezelf. De mensen die naar jou kijken, kijken omdat jij het bent die ze willen zien. Dus doe een keer gek, maar blijf wel dicht bij jezelf. Gaat het daarnaast niet zoals je had verwacht? Valt het aantal kijkers tegen? Stop dan nooit en ga door. Alle YouTubers zijn onderaan de ladder begonnen. Veel views komen niet vanzelf aanwaaien, daar moet je iets voor doen. Doe dit dan ook! Als laatste gaf Kelvin de tip om niet naar mensen van boven de 25 jaar te luisteren (sorry beste mensen). Hoewel ze nog dénken dat ze jong zijn en alles weten, dit valt in de praktijk vaak tegen. Helemaal op het gebied van YouTube!

13059704_1021291524624549_1555607245_n

 

Regisseren

Dat je door moet gaan om het doel te behalen, bewezen de twee heren van de Cinemates. Vodafone ging met hun een experiment aan om in 48 uur een reclame voor het netwerkbedrijf te maken. Het is ze uiteindelijk gelukt om een professionele reclame in elkaar te zetten binnen die twee dagen. The making of zie je hier:

En hét resultaat vind je hier! Dit is het bewijs dat de toekomst in YouTube ligt en wat voor succes je ermee kunt maken.

What’s in it?

Naast de Cinemates waren er nog tal van andere sprekers. Van succesvolle beauty-vloggers tot pr-mensen van Vodafone. Veel informatie en inspiratie (heel veel zelfs), maar wat voor een concrete dingen kunnen wij daar nu mee als huis-tuin-en-keuken-YouTubers? De vloggers die we komend seizoen weer naar de Zuidelijke zon sturen, kunnen sowieso aan de slag met de tips van Kelvin. Wees creatief, laat jouw verhaal zien en stop niet! Het werk blijft natuurlijk áltijd het belangrijkste, maar film het tussendoor en maak er iets tofs van! Laat alle kijkers zien hoe mooi ons werk nou is en hoe de zomer van jouw leven eruit ziet.

En wij?

Ik bruis zelf van de ideeën. Een film maken zoals de Cinemates in samenwerking met Vodafone hebben gedaan, lijkt me heel cool. Hoe dat gaat worden? Hou de site, onze Facebook en natuurlijk ons YouTube-kanaal in de gaten. Van de zomer ga ik zelf ook twee weken lang door Frankrijk crossen om heel veel materiaal op te nemen zodat we na de zomer heel veel materiaal hebben voor toffe producties. Natuurlijk is het nog een beetje geheim, maar je zult er snel meer van zien. Dat beloof ik!

Aftermovie

Duidelijk verhaal? Graag bewegende beelden erbij? Here you go!



Onze blogger
Mitchel van Essen

Mitchel van Essen

Salut, ik ben Mitchel. Ik kom uit Soest en ik heb drie zomers in het zuiden van Frankrijk gewerkt. Nu ben ik de social-king van Team4Animation en werk ik heel het jaar door op kantoor.

Iets voor jou? Check onze laatste vacatures.


Delen maar!